Skip to main content

KaRniVaL MeMOir JunJungan UmmaH (AL-JAMI’)


Assalamualaikum sahabat2 sekalian..Apa khabar hari ini? Semoga sihat dan sentiasa dalam perlindungan Allah hendaknya..aminn..

Ha, berkaitan dengan tajuk kat atas AL-JAMI’.. walaupun dah seminggu berlalu dan rasanya cam dah terlambat sikit nak share memori, tapi tak apalah kan, nak share jugok..kalau nak baca, Alhamdulillah sila teruskan..tapi kalau tak mahu baca, sila baca post yang lain yerk..(tiada paksaan di sini).

Pasal AL-JAMI…first skali nak ucapkan tahniah buat cik pengarah (puding bobo-nama fb) yang bizi je memanjang menguruskan hal2 yang bkaitan dgn program ni sejak sem lepas. Tak lupe juga sekalung tahniah buat semua ahli jawatankuasa yang terlibat dalam program ni..Semoga segala susah payah akan mendapat ganjaran daripadaNya..InsyaAllah..

Antara aktiviti yang dijalankan sepanjang program..

Jumaat (4/3/11)

Gotong-royong perdana di Masjid UPM..


Bicara Fiqah Wanita-Tajuk : Wanita Idaman Lelaki

Psst : kalu nak tau ciri2 wanita idaman lelaki, leh tnya sesiapa yang pergi dengar ceramah ni..tmasuklah org yg menulis ni..hihihi (macam dah expert)

Konsep Keusahawanan Islam

Sabtu (5/3/11)
Pertandingan mewarna kanak-kanak
(Tapi waktu ni sy xda pula kat kolej pasai pi program kelab penyayang UPM- menunjukkan betapa penyayangnya sy kan? kan? kan?)
gabungan kelab penyayang upm-ukm

Ahad (6/3/11)
Forum Menuju Gerbang Perkahwinan yg menampilkan 4 org Imam Muda sbgai ahli panel.
-IM Hizbur
-IM Azhar
-IM Nuri
-IM Hazran













 **perasan tak, gambar IM yg byk..yg lain koi maleh nak letak..kepada rodong2ku>>izanie sari, raihanah saidin n aznieza zainol..aok smua jgn jeles yerk..hihi..nanti koi letak gambak kite pulok..insyaAllah..:-)

Comments

Popular posts from this blog

~Hanya Insan Biasa~

Manusia biasa..tidak pernah lari daripada membuat kesilapan. Takkan pernah lari daripada melakukan kesalahan. Dan, tidak terkecuali tergelincir ke lembah kegelapan. Namun, kesilapan, kesalahan, mahupun kegelapan itu berbeza mengikut individu itu sendiri. Bagaimana kesilapan, kesalahan dan kegelapan itu ditafsirkan. Dan bagaimana pula kesilapan, kesalahan dan kegelapan itu diatasi.
Biarpun lidah petah berbicara
Biarpun bibir indah menutur kata
Meskipun ayat sentiasa dihiasi kata pujangga
Namun disebaliknya bukan semua suka
Kadang kala terselit duka
Yang dikaburi senyuman sempurna
Sedang hati terhiris luka
Bukan tidak mahu meluah rasa
Namun mulut seakan dikunci masa
Sedar atau tidak, kita banyak melakukan kesalahan dalan kehidupan. Kesalahan kepada DIA Yang Maha Berkuasa, kesalahan kepada ibu bapa, kepada adik-beradik, sahabat, kawan, jiran..mahupun orang yang tidak pernah kita kenali. Adakah kita sedar? Kita tidak akan sedar jika tidak ada yang menegur bukan? Jadi, berusahalah menerima teguran …

[Lirik : Warkah Cinta Berbau Syurga]

Sebuah jiwa terbentang seluas Sahara Tersimpan sejuta rasa cinta dan kecewa Setiap untai kata yang termaktub Sudah menjadi warkah cinta berbau syurga
Simpanan batinku hampir terbelah Tidak berhimpun dua cinta dalam satu jiwa Antara iman dan nafsu aku berjuang Meraih mahkota cinta dari syurga
Chorus: Biar beribu parut luka menghiris kalbu Hanya keikhlasan cinta menjadi penawar Sekalipun diriku terbuang di mata insan Engkau Maha mengerti kekalnya cinta ku ini
Izinkan aku meniti diatas hamparan syurgamu Bila saat ku pergi biarlah cintaku tetap di situ
[Selama-lamanya kelembutan takkan pernah tewas dengan kekerasan]
[Ulang Chorus]
Cintaku ini...
Lagu: Bazli Unic Lirik: Ustaz A.Ubaidillah Alias Studio Rakaman : Unic Terbitan: Al-Kahfi Pictures Sdn.Bhd.

Entah kenapa Cik Cahaya suka sangat dengan lirik lagu ini..First time dengar terus jatuh cinta gituu..Lagu ni, pada Cik Cahaya mempunyai makna yang sangat mendalam..Setiap baik kata terselit nasihat dan hikmah. Kalau dengar lagu ni masa rasa down, boleh mengalir a…

Konvensyen Fiqh Wanita & Islam

Alhamdulillah, Allah izinkan diri ini untuk turut serta dalam Konvensyen Fiqh Wanita & Islam yang diadakan di MAEPS Serdang pada 19/1/13-20/1/13 yang lepas. Sungguh, program seperti ini sangat, sangat dan sangatlah baik dan bagus. Semoga K-FIQH dapat melaksanakan lebih banyak program seumpama ini kelak, Inshaa Allah. Semasa program ini berlangsung, Cik Cahaya berkesempatan menadah ilmu daripada mereka yang sangat-sangat Cik Cahaya hormati dan kagumi. Sekali lagi, semoga Allah merahmati mereka semua dan umat ISLAM keseluruhannya, Amiinnn.

HARI PERTAMA

Program dua hari ini mempunyai banyak slot dan dikendalikan oleh mereka yang arif tentangnya. Disebabkan itu, Cik Cahaya ada juga rasa kecewa, bukan sebab panelnya mahupun tajuk yang disampaikan, tetapi lebih kepada masa yang tidak mencukupi. Tengah-tengah seronok mendengar penerangan daripada para ustaz dan ustazah, tiba-tiba masa dah habis. Memang frust juga..tapi nak buat macam mana, masa mesti ditepati. Apapun, syabas kepada K-Fiqh …